פורסם על ידי: danielwinkler1 | 22/04/2012

טיול: גב ימין-עין ירקעם

מפת טיול: גב ימין - עין ירקעם

מדימונה נוסעים מזרחה לצומת רותם, ומשם דרומה שמאלה לכיוון עין ירקעם והדרך לפתח המכתש הגדול. בדרך פונים מזרחה לדרך כביש ישן (הצומת מופיעה לפני הגשר של הרכבת שמובילה פוספטים מכאן ממפעלי אורון צפונה), המגיע עד למעלה עקרבים [דרך מנדטורית יפה], ועוצרים ברחבת חניון הלילה [1].

מחניון הלילה [1], הליכה של כעשר דקות דרומה ומגיעים לגב ימין [2]. גב מים יפה, חלקו מוסתר בצל, כך שהוא שומר על מיימיו במהלך רוב השנה. מגב ימין ממשיכים דרומה בסמ"ש הירוק לכיוון מעלה ימין [3]. השביל הכחול שמתפצל מהירוק מוליך למיצד צפיר ומשם הלאה למעלה עקרבים הרומי. אנחנו נמשיך בסמ"ש הירוק מטה במורד מעלה ימין עד המפש עם נחל חתירה [4], ומשם מערבה לכיוון מעלה פלמ"ח [5]: כאן מצפה לנו עליה יחסית תלולה שכוללת עליה בסולמות. לאחר גמר העליה, ועשיית עצירה הכרחית [חשוב לשתות מים! =], נמשיך מערבה בדרך מישורית פחות או יותר לכיוון עין ירקעם [6]. [שימו לב שיש מחשוף אמוניטים יפה בדרך! זה נמצא על גבעה מצפון לאפיק הנחל, לפני שהסימון שבילים מושך מעלה מאפיק הנחל [בערך היכן שמופיעה ה"ע" שרשומה במפה 'עין ירקעם']. מלבד האמוניטים משובצים באבני הגיר של תצורות שבטה-דרורים גם אקסוגירות יפות, ומלבדם: בסלעי הגיר שמעל עין ירקעם, גם רודיסטים מצוררים].

גב ימין במלוא הדרו

המדרגות בעין ירקעם

המדרגות בעין ירקעם בעת שטפון

עין ירקעם - זוהי ככל הנראה הנביעה עצמה

יש לך משהו חכם להגיד? קדימה!