פורסם על ידי: danielwinkler1 | 24/07/2011

טראק הוואי-וואש:הוארז,פרו

מפת טראק הוואי-וואש

היום הראשון

מחניון הלילה בו ישנו (Matacancha), טיפסנו ל-Cacananpunta, פס (אוכף) בגובה 4700+מ'. מהפס עברנו לאורך נחל Caliente ועלינו לאורכו עד ליישוב Janca, בו נאלצנו לשלם 12sol לדמי מעבר.

משם, עלינו בעליה איטית לאוכף Carhuac (גובה 4650+מ'). שם זיהיתי כמה שפני סלע חמודים Conejillo Andino. משם המשכנו מטה עד לחניון הלילה, על יד הלגונה Carhuacocha +4138m.

היום השני

קמנו ב-7, ויצאנו כשעה אח"כ. כבר בהתחלה צריך היה לשלם "פרוטקציה" (דמי מעבר), ביישוב שנקרא Carhuacocha, בצד המזרחי של הלגונה (בו מתחיל הנחל בשם של הלגונה). התמקחנו, וירדנו ל-12sol במקום 15.

עלינו מקביל לנחל Ganytajanca, בדרך יש אוכף עם דיר עיזים מעצבן. עולים עד לשפת לגונה Siula +4290 – בדרך ראיתי מפולת שלגים מרהיבה!. היה זה יום שמש והשלג מתחת למעטה הכבד נמס, ואז כמות ענקית של שלג נפלה לתוך הלגונה הטורקיז (10:38am). משם התחלתי עלייה עצבנית לפס בשם Siula Punta +4834m. היה שווה את המאמץ.

עשיתי כמה תמונות שלאונרדו המדריך (24) צילם אותי לכיוון דר'-מע' להר Carnicero +5960m ולכיוון הלגונה במערב. משם ירדנו מזרחה לאוכף ודרומה על  השביל בעמק עד לחניון הלילה Huayhuash +4345m.

היום השלישי

על הבוקר הציק לנו הבחור עם הכסף! הורדנו אותו ל-11sol כי אנחנו שישה, וזה מסובך לשלם 90=6*15…

עליתי בעליה איטית דרומה עד לאוכף ברור בשם Portacheuelo de Huayhuash +4785m. וראיתי סמוך לאוכף קבוצת נשרים (Carzo). ככל הנראה היה שם פגר של סוס, ולכן היו שם..

כמה תמונות, ואז ירדתי בירידה איטית דרומה עד Laguna Victonga, שבמרכזה יש אי קטן.

כשהגענו כל הקבוצה לחניון הלילה אשר מדרום ללגונה, הלכנו כל הקבוצה (חבורה של ישראלים מורעלים+זוג קנדים נחמדים העונים לשם: דניס ואיליין), אל המעיינות החמים! מחניון הלילה 20דק' בכיוון דר' מערב, אל המעיינות החמים, הם 2 בריכות אגירה: האחת גדולה עם מים "פושרים", והשניה קטנה יותר – עם מים חמים יותר למקלחת ולתגלחת..

היום הרביעי

קמנו לארוחה של שקשוקה בתוספת ריבה וממרחלב על ספל תה חם – שלאונרדו ודוד האחים המדריכים הכינו עבורנו. אחרי שהאוכל התעקל, אפשר להתחיל ללכת..

התחלתי לעלות לאוכף Punta Cuyoc +4950m. הייתי לבד וכנראה טעיתי בשביל, כי מצאתי את עצמי הולך על דרדרת חול שירדה מהאוכף, אבל המאמץ היה שווה את זה! לצלם את הלגונה שתחת לפס, את הציפורים ואת ההר Cuyoc +5550m שנמצא ממש לימיני (צפון).

משם ירדתי מטה לנחל Quebrada Guanacpatay. החלטנו לעלות לפס San Antonio +5079m, על אף שהוא אינו במסלול בדרך למאהל. בכל זאת – החלטנו שגם את הפס הזה יש לכבוש, והנוף משם בהחלט היה מדהים: לגונה טורקיז בצבע בהיר משגע.

לאחר שחזרנו על עקבותינו, המשכנו מטה במורד הנחל עד למפגשו עם נחל Calinca הבא ממזרח – שם חניון הלילה בצל המפל.

היום החמישי

ירידה על בסיס נחל Calinca. הגענו למעבר תשלום על יד היישוב Huayllapa +3500m  ושם נאצלנו לשלם 35sol מבלי שהצלחנו להתמקח. השיחה עברה לטונים רועמים ולבסוף החלטנו לבלוע את הגלולה המרה ולשלם את הסכום החצוף הזה על מעבר בטבע. התושבים עצמם כלל לא דואגים לשפר את מראו.

במהלך הימים שקדמו ליום זה, החלטתי לאסוף עטיפות סוכריות ושאר זבל שאין לי בעיה להרים (נניח בחיתולים ושאר מרעין בישין כמובן שלא הייתי טורח לגעת..), ולמלא את כיסי שתפחו למימדים מרשימים בסוף כל יום – אז, הייתי  מגיע למאהל עם "צידה" שאספתי בדרך. אלה שקדמו לי במסלול נאצלו לראות מעט זבל, אלו שהיו מאחורי: להם היה כבר מסלול נקי יותר וטבעי יותר, ואני תרמתי לזה.

מנקודה זו, אשר צופה על הכפר Huayllapa השוכן מטה, המשיכה הקבוצה מעלה לכיוון הפס Punta Tapush +4800m. אני החלטתי לרדת עם לאונרדו מטה לכפר על מנת לעשות סידורים: לאונרדו התקשר לג'יל מהוסטל אל-טמבו בהוארז על מנת להודיע לו על ההתקדמות שלנו בטיול. כמו-כן, קנינו בכפר יין, אותו לקחתי עימי בתיק.

אמנם מצאתי את עצמי בפיגור רציני לעומת שאר הקבוצה אך הדבקתי אט-אט את הפער: פגשתי בחבר'ה שלנו: מרינה על הסוס שמוביל המדריך דוד המאסף, לידה דורון החבר שלה, וכן עומרי ידגר בעל חוש ההומור הבריא.

בדרך לאוכף Punta Tapush תפסה אותנו סופת שלגים קלה, ונאצלנו לאכול ארוחת צהריים "בצל" סלע בולדר ענק. למרינה היה קר, ואז נזכרתי שיש עימי מעיל רוח נוסף בכיס התרמיל התחתון, אותו נתתי לה בשמחה. היא שאלה האם אני בטוח – אמרתי לה:כן, אני הרי לבוש בפליז חם, וזה בשבילך על מנת שלא תסבלי מהקור. היא הכירה לי תודה.

לאחר ארוחת הצהריים וכאשר מזג האוויר השתפר, המשכנו הלאה צפונה דרך לגונת "שעון החול" Susucocha +4748m, ומשם ירדנו מטה לחניון הלילה אשר במפגש הנחלים בעמק Angocancha.

היום השישי

עלינו מיד בבוקר לפס Yauche Punta +4847m, בין ההרים Yauche ו-Escalón. בדרך באו "מציקים", לבקש כסף (שלא מגיע להם) למעבר. מזלם הרע שלא באו מוקדם יותר, כי כבר התחלנו בהליכה והם לא הצליחו לשונרר מאיתנו ולא סנט אחד.

לאחר תמונה הכרחית בפס, המשכתי מטה אך האטתי את הקצב. חבל לרוץ בנוף כל כך יפה, ביום שנגמר כבר ב-11 בבוקר על שפת לגונה Jahuacocha.

היה זה הלילה האחרון שלנו ולכן החלטנו לעשות פיאסטה: שחטו עבורנו כבש תמורת 135sol. ממש לא נהנתי לאכול חתיכות שומן ענקיות של חיה שהייתה לפני שעה חיה לידי בדיר, ועכשיו מוגשת על צלחת. לך תאכל.. ימים יגידו אם אהיה צמחוני בגלל זה.

היום השביעי

קמנו מוקדם. כבר ב-6, ולא אכלנו בערך כלום. פשוט לא נשאר אוכל. רק לחם מאובן עם מעט מרמלדה.

יצאתי ראשון, לפני הקבוצה, על מנת שאוכל להתמקם "בנוחיות".

המסלול היה קצר: ירדנו מטה בנחל הנושא את שם הלגונה שהופך אח"כ לנחל Achin, מקביל לאמת המים (אקוודוקט) שנושא מים מגובה הנהר עד לעיירה llamac, בה סיימנו את הטראק. לפני הירידה עברנו באוכף Macrash Punta +4272m, והנוף היה בהחלט מדהים. אלא שהיינו צריכים לרדת לגובה 3700m+, מה שאומר: ירידה עצבנית בשביל נחש והריסת הברכיים תוך כדי.

הגענו עייפים אך מרוצים לעיירה יימאק ובכך הסתיים לו שבוע מדהים.

תצפית מזרחה לעבר עמק קליינטה

בירידה מהאוכף Carhuac Yanapunta +4640

Viscacha. conejillo andino. שפני סלע זה פירוש השם וואי וואש בשפת הקצואה המקומית.

לגונה Carhuacocha +4138

לגונה Siula +4290 המפורסמת.

בירידה בעמק לכיון חניון הלילה Huayhuash

carzo. ליד האוכף Portacheuelo de Huayhuyash +5785

Laguna Victonga

מבט על הלגונה הטורקיז שמעבר לSan Antonio+5079 פס.

לגונת "שעון החול" Susucocha +4748

מפגש נחלים בעמק Angocanche

תורמוס ההרים. Tarwi. Lupinus mutabilisi

לגונה Jahuacocha. לילה אחרון.

יש לך משהו חכם להגיד? קדימה!